Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Klauzula dla Fundacji
Administrator
Administratorem Twoich danych osobowych jest Fundacja Edukacja dla Rozwoju – EDUKO, ul. Boglarczyków 22C, 02-793 Warszawa (dalej “Fundacja”).
W sprawie przetwarzania danych osobowych można się skontaktować poprzez adres email: [email protected] lub pisemnie na adres siedziby Fundacji Edukacja dla Rozwoju – EDUKO wskazany powyżej z dopiskiem „Dane osobowe”.
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych przez Fundację
Fundacja będzie przetwarzała Pani/Pana dane osobowe w następujących celach w oparciu
o wskazane podstawy prawne:
1. prowadzenia działań marketingowych obejmujących informowanie o usługach, produktach, programach i promocjach, a także prowadzenie badań marketingowych oraz satysfakcji klienta. Podstawą prawną przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora polegający na marketingu własnych produktów i usług, informowaniu o programach i promocjach oraz pozyskiwaniu informacji o poziomie satysfakcji klienta drogą telefoniczną lub elektroniczną w zależności od tego, na który kanał komunikacyjny Pani/Pan wyrazi zgodę, a także tradycyjną drogą pocztową;
2. prowadzenia działań analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora polegający na prowadzeniu statystyk i analiz wyników swojej aktywności marketingowej.
Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane przez Fundację usługodawcom świadczącym usługi na rzecz Fundacji, w szczególności podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie, a także podmiotom świadczącym na rzecz Fundacji usługi telefonicznego centrum obsługi klienta, marketingowe, obsługę informatyczną, w tym rozwiązania technologiczne umożliwiające profilowanie.
Fundacja może przekazywać Pani/Pana dane osobowe usługodawcom świadczącym usługi na jej rzecz, w szczególności podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie, a także podmiotom świadczącym na rzecz Fundacji usługi obsługi klienta, marketingowe oraz obsługę informatyczną.
Fundacja będzie przechowywała Pani/Pana dane osobowe w rozwiązaniach chmurowych na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (dalej: „EOG”). W związku z wykorzystywaniem rozwiązań chmurowych, w wyjątkowych sytuacjach (np. ochrona przed incydentami, naprawy serwisowe) może dochodzić do transferu Pani/Pana danych osobowych poza EOG. Przekazanie danych osobowych poza EOG będzie następowało przy zastosowaniu odpowiednich zabezpieczeń prawnych, którymi są w szczególności standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską, a w zakresie w jakim transfer dotyczy Stanów Zjednoczonych – mechanizmy legalizujące transfer danych osobowych w oparciu o reguły ochrony danych EU-U.S. tzw. Data Privacy Framework.
Okres przechowywania danych osobowych
Fundacja będzie przetwarzała Pani/Pana dane osobowe w celach prowadzenia działań marketingowych, w tym badań marketingowych i satysfakcji klienta, do czasu zgłoszenia przez Panią/Pana sprzeciwu lub odpowiednio wycofania zgody, nie dłużej jednak niż przez 3 lata od ostatniej Pani/Pana aktywności w relacjach z Fundacją.
Prawa przysługujące Podmiotom danych
Przysługuje Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania.
Ponadto, w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych. Przysługuje Pani/Panu także prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Fundację, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Profilowanie
Fundacja nie podejmuje wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji.
Pani/Pana dane mogą być użyte w ramach profilowania w celach przewidywania Pani/Pana preferencji zakupowych oraz tworzenia i prezentowania spersonalizowanych, dopasowanych do Pani/Pana potrzeb indywidualnych ofert marketingowych. W tym celu będą brane pod uwagę następujące zmienne – imię
i nazwisko, dane kontaktowe, czas trwania relacji z Fundacją, wiek, płeć, miejsce zamieszkania, historia zakupów (miejsce, produkty, płatności), dopasowane oferty, dane z cookies, adres IP wykorzystywanego urządzenia oraz wybierany kanał kontaktu z Fundacją. W oparciu o posiadane informacje Fundacja będzie wyliczać skłonność (prawdopodobieństwo) skorzystania z określonych produktów lub usług oraz przewidywać przyszłe zachowania klientów/partnerów.
Dobrowolny charakter podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w celach marketingowych jest w pełni dobrowolne, ale niezbędne, aby Fundacja mogła informować Panią/Pana o usługach, produktach, programach i promocjach, a także prowadzić badania marketingowe i satysfakcji klienta.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Współadministratorów danych osobowych
Poniższa klauzula ma zastosowanie, jeżeli wyrazi Pani/Pan jedną ze zgód na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych wspólnie przez podmioty:
– Fundacja Edukacja dla Rozwoju – EDUKO, ul. Boglarczyków 22C, 02-793 Warszawa,
– EDUKO Marta Niemaczek, al. Komisji Edukacji Narodowej 36, lok. U207, 02-797 Warszawa
w celach marketingowych lub zgody na kontakt (zgody nr 2 lub 3).
Współadministratorzy danych osobowych
– Fundacja Edukacja dla Rozwoju – EDUKO, ul. Boglarczyków 22C, 02-793 Warszawa (dalej “Fundacja”)
– EDUKO Marta Niemaczek, al. Komisji Edukacji Narodowej 36, lok. U207, 02-797 Warszawa, (dalej “Firma”)
W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych wspólnie przez Fundację i Firmę w celach marketingowych lub zgody na kontakt (zgody nr 2 lub 3) współadministratorami Pani/Pana danych osobowych będą:
Fundacja Edukacja dla Rozwoju – EDUKO, ul. Boglarczyków 22C, 02-793 Warszawa
EDUKO Marta Niemaczek, al. Komisji Edukacji Narodowej 36, lok. U207, 02-797 Warszawa
(dalej: „Współadministratorzy”).
Zasadnicza treść uzgodnień Współadministratorów
Współadministratorzy ustalili, że podmiotem odpowiedzialnym za realizację Pani/Pana praw opisanych w niniejszej klauzuli informacyjnej („Prawa przysługujące Podmiotom danych”) będzie Fundacja Edukacja dla Rozwoju – EDUKO, ul. Boglarczyków 22C, 02-793 Warszawa adres e-mail: [email protected], jako wyznaczony przez Strony punkt kontaktowy zgodnie z art. 26 ust. 1 RODO.
Współadministratorzy zobowiązują się do ścisłego współdziałania w zakresie realizacji Pani/Pana praw i podejmowania decyzji w tym zakresie.
Współadministratorzy, w razie zaistnienia takiej konieczności dla zrealizowania Pani/Pana żądania, zobowiązują się podjąć dodatkowe działania w celu poprawnej weryfikacji Pani/Pana danych osobowych. W tym celu Współadministratorzy w odpowiedzi na Pani/Pana żądanie mogą zadać dodatkowe pytania lub udzielić Pani/Panu dodatkowych instrukcji.
Niezależnie od powyższych ustaleń przysługuje Pani/Panu prawo wykonywania przysługujących Pani/Panu praw wobec każdego ze Współadministratorów.
Za przekazanie Pani/Panu klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych odpowiedzialny jest ten Współadministrator, który odbiera od Pani/Pana zgody marketingowe.
Z każdym ze Współadministratorów można się skontaktować poprzez podany adres e-mail:
Fundacja Edukacja dla Rozwoju – EDUKO – [email protected]
EDUKO Marta Niemaczek. – [email protected]
Współadministratorzy wspólnie wyznaczyli następujący punkt kontaktowy: [email protected]
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych przez Współadministratorów
W przypadku, gdy wyrazi Pani/Pan na to zgodę:
Współadministratorzy będą przetwarzali Pani/Pana dane osobowe wspólnie dla celów marketingowych, obejmujących ustalanie Pani/Pana osobistych preferencji zakupowych oraz przygotowanie i prezentowanie indywidualnej, dopasowanej oferty marketingowej obejmującej informowanie o usługach, produktach, programach oraz promocjach Współadministratorów, a także prowadzenie badań marketingowych oraz satysfakcji klienta. Podstawą prawną przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Pani/Pana zgoda (zgoda nr 4).
Współadministratorzy będą przetwarzali Pani/Pana dane osobowe wspólnie dla wewnętrznych celów administracyjnych Fundacji i Firmy, w szczególności w celu identyfikacji klientów wspólnych, dla których zbierane są zgody marketingowe i weryfikacji aktualności zgód (zgody nr 2 i 3). Podstawą prawną przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit f RODO tj. prawnie uzasadniony interes polegający na realizacji wewnętrznych celów administracyjnych Współadministratorów w zakresie przetwarzania danych klientów.
Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach prowadzenia działań marketingowych w tym badań marketingowych i satysfakcji klienta do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody, nie dłużej jednak niż przez 3 lata od ostatniej Pani/Pana aktywności w relacjach z którymś ze Współadministratorów.
Prawa przysługujące Podmiotom danych
Ma Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
Ponadto, w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Współadministratorów, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją.
Może Pani/Pan w dowolnym terminie wycofać zgody na przetwarzanie danych osobowych, co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Przysługuje Pani/Panu także prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Współadministratorów, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Odbiorcy danych osobowych
Współadministratorzy mogą przekazywać Pani/Pana dane osobowe usługodawcom świadczącym usługi na ich rzecz, w szczególności podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie, a także podmiotom świadczącym na rzecz Współadministratorów usługi obsługi klienta, usługi marketingowe, obsługę informatyczną, w tym rozwiązania technologiczne umożliwiające profilowanie.
W przypadku wyrażania przez Panią/Pana zgody na udostępnienie danych osobowych EDUKO Marta Niemaczek, podmiot ten również będzie odbiorcą Pani/Pana danych.
Współadministratorzy będą przechowywać Pani/Pana dane osobowe w rozwiązaniach chmurowych na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (dalej: „EOG”). W związku z wykorzystywaniem rozwiązań chmurowych, w wyjątkowych sytuacjach (np. ochrona przed incydentami, naprawy serwisowe) może dochodzić do transferu Pani/Pana danych osobowych poza EOG. Przekazanie danych osobowych poza EOG będzie następowało przy zastosowaniu odpowiednich zabezpieczeń prawnych, którymi są w szczególności standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską, a w zakresie w jakim transfer dotyczy Stanów Zjednoczonych – mechanizmy legalizujące transfer danych osobowych w oparciu o reguły ochrony danych EU-U.S. tzw. Data Privacy Framework. Ponadto w ramach zabezpieczenia, dane osobowe będą przekazywane do rozwiązań chmurowych w postaci szyfrowanej. Kopię stosowanych zabezpieczeń może Pani/Pan uzyskać kontaktując się w tym celu z wyznaczonym przez Współadministratorów punktem kontaktowym.
Profilowanie i kategorie danych osobowych
Współadministratorzy nie podejmują wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji.
Współadministratorzy mogą natomiast użyć Pani/Pana danych w ramach profilowania w celach przewidywania Pani/Pana preferencji zakupowych oraz tworzenia i prezentowania spersonalizowanych, dopasowanych do Pani/Pana potrzeb, indywidualnych ofert marketingowych. Współadministratorzy będą brali pod uwagę następujące zmienne (kategorie danych osobowych): imię, nazwisko, nazwę firmy oraz NIP, dane identyfikacyjne, datę urodzenia, dane kontaktowe, czas trwania relacji z danym Współadministratorem, wiek, płeć, adresy punktów poboru energii elektrycznej lub paliwa gazowego, historię zakupów (miejsce, produkty, płatności), sposób korzystania z programów lojalnościowych, aplikacji mobilnych (w tym dane o logowaniach), pliki danych „cookies”, adres IP wykorzystywanego urządzenia, wybierany kanał kontaktu
ze Współadministratorami, źródło pochodzenia klienta (który Współadministrator), dane dotyczące udziału Pani/Pana w programach lojalnościowych oraz dopasowane oferty Współadministratorów. W oparciu o posiadane informacje Współadministratorzy będą wyliczać skłonność (prawdopodobieństwo) skorzystania z określonych produktów lub usług oraz przewidywać przyszłe zachowania klientów.
Dobrowolny charakter podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w celach marketingowych jest w pełni dobrowolne, ale niezbędne, aby Współadministratorzy mogli informować Panią/Pana o usługach, produktach, programach i promocjach, a także prowadzić badania marketingowe i satysfakcji klienta.
Źródła danych osobowych
Współadministratorzy pozyskują Pani/Pana dane osobowe od tego podmiotu, z którym łączą Panią/Pana relacje biznesowe lub którego usługami lub produktami jest Pani/Pan zainteresowana/zainteresowany i który odebrał od Pani/Pan zgody marketingowe oraz przekazał niniejszą klauzulę informacyjną. Ponadto Pani/Pana dane mogą być pozyskiwane od dostawców rozwiązań technologicznych w zakresie analityki dotyczącej przewidywania zachowań zakupowych.