Z ogromną radością zapraszamy do udziału w drugiej edycji międzynarodowego projektu STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics): Zakodowana Kraina Przygód Zosi. To wyjątkowa inicjatywa, która wprowadzi Waszych uczniów w fascynujący świat nauki, rozwijając przy tym umiejętności pracy w zespole oraz kreatywne myślenie.
Kierujemy go do nauczycielek/i, logopedek/ów, specjalistek/ów i edukatorek/ów pracujących z dziećmi w wieku od 3 do 10 lat.
Zakodowana Kraina Przygód Zosi to także zwycięski projekt w prestiżowym konkursie „Plan dla Edukacji 2024” w kategorii Kompetencje Przyszłości! To wyróżnienie podkreśla innowacyjne podejście, które rozwija umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie.
Co oferujemy uczestniczkom/kom?
- Gotowe scenariusze: Otrzymacie materiały gotowe do druku na różnorodne projekty STEAM-owe, związane z matematyką, logicznym myśleniem, różnymi świętami w ciągu roku, ekologią czy storytellingiem.
- Bezpłatne certyfikowane szkolenia: Zyskacie dostęp do szkoleń online z zakresu kodowania, realizacji projektów STEAM oraz efektywnego wykorzystania nowoczesnych narzędzi. Po każdym szkoleniu otrzymacie certyfikat.
- Wsparcie fantastycznego zespołu Zosi: Będziemy czuwać nad realizacją i służyć pomocą na każdym etapie projektu przez cały rok szkolny.
- Dyplomy i rabaty: Dyplom i certyfikat dla nauczyciela, a także rabaty na szkolenia płatne dla całych Rad Pedagogicznych.
Korzyści dla dzieci:
- Rozwój kompetencji STEAM – uczniowie zyskają umiejętności z zakresu nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w sposób zintegrowany i praktyczny.
- Kreatywne myślenie – realizacja zadań pobudzi wyobraźnię i twórcze podejście do rozwiązywania problemów.
- Umiejętności kodowania – poprzez zabawę, dzieci nauczą się podstaw programowania, co rozwinie ich logiczne myślenie.
- Praca w grupie – współpraca nad projektami pozwoli uczniom doskonalić umiejętności komunikacji i współdziałania w zespole.
- Świadomość kulturowa i ekologiczna– zadania związane z różnorodnymi świętami poszerzą wiedzę uczniów na temat różnych tradycji i zwyczajów oraz ekologii.
Jak zaliczyć projekt?
Wystarczy zrealizować minimum 5 wyzwań spośród wszystkich przygotowanych misji. Zadania możecie wykonywać w dowolnym czasie w ciągu roku szkolnego 2025/2026.
Obiecujemy: ZERO SPRAWOZDAŃ I DŁUGICH OPISÓW – aby zaliczyć, wystarczy krótka relacja z zajęć umieszczona na zamkniętej prywatnej grupie na FB.
Uwaga!
1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
Do kiedy można się zgłosić?
Do projektu możecie dołączyć w dowolnym momencie roku szkolnego 2025/2026! Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy – FORMULARZ – a my wyślemy Ci gotowe materiały!
Nie przegap tej szansy na wzbogacenie swoich zajęć i wspólne odkrywanie STEAM!
Zapraszamy do udziału!