Program został objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji, patronatem BLIŻEJ PRZEDSZKOLA oraz Głosu Nauczycielskiego.

Szanowni Nauczyciele, Logopedzi, Specjaliści i Edukatorzy pracujący z dziećmi w Wieku 3-10 Lat!

Serdecznie zapraszamy do udziału w całorocznym, międzynarodowym projekcie STEAM pod nazwą „Zakodowana Kraina Przygód Zosi”. To wyjątkowa inicjatywa, która wprowadzi Waszych uczniów w fascynujący świat nauki poprzez zabawę, rozwijając przy tym umiejętności pracy w zespole oraz kreatywnego myślenia.

Zakodowana Kraina Zosi – zwycięski projekt w konkursie „Plan dla Edukacji 2024” w kategorii Kompetencje Przyszłości!

Z ogromną radością informujemy, że projekt Zakodowana Kraina Zosi zdobył główną nagrodę w prestiżowym konkursie Plan dla Edukacji 2024 w kategorii Kompetencje Przyszłości! To wyjątkowe wyróżnienie podkreśla innowacyjne podejście do edukacji, które rozwija umiejętności niezbędne w dynamicznie zmieniającym się świecie technologii i cyfryzacji.

Chcesz dołączyć ? Wypełnij formularz – a  my wyślemy Ci gotowe materiały i zaopiekujemy się przez cały rok 😊

Co oferujemy uczestnikom projektu?

  • Gotowe do druku materiały na 21 różnorodnych projektów STEAM-owych, związanych z typowymi, nietypowymi świętami, ekologią, matematyką i storytelingiem. Przykładowe scenariusze:
  • Bezpłatny dostęp do szkoleń online z zakresu kodowania, realizacji projektów STEAM oraz korzystania z darmowych narzędzi do tworzenia materiałów dydaktycznych i filmów. Po każdym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia.
  • Fantastyczną „Ekipę Zosi”, która będzie wspierała Was na każdym etapie realizacji projektu.
  • Dyplom i certyfikat dla nauczyciela.
  • Rabaty dla placówek na szkolenia płatne dla całych Rad Pedagogicznych – stacjonarnie

Jak zaliczyć projekt?

  • Wystarczy zrealizować 6 z 21 wyzwań. Ale można też wykonać wszystkie do czego serdecznie zapraszamy! Spis zadań znajduje się w grafice na dole artykułu.
  • Zadania możecie wykonywać w dowolnym czasie w ciągu roku szkolnego ( nasz harmonogram z podziałem na miesiące to tylko sugestia). 
  • Nie musicie wykonać całego scenariusza od deski do deski ( zadania są zróżnicowane pod względem trudności, więc to Wy wybieracie co zrobicie ze swoimi uczniami ! 
  • W trakcie wykonywania naszych zadań, możecie śmiało też dołożyć swoje misje i pomysły!
  • Aby zaliczyć zadanie wystarczy wysłać na grupę na FB relację ze zdjęć lub filmik z krótkim opisem co robiliście i jak się podobało. 
  • Obiecujemy ZERO SPRAWOZDAŃ I DŁUGICH OPISÓW.

Do kiedy można się zgłosić?

Dołączyć do projektu możecie w dowolnym momencie roku szkolnego 2024-2025 😊

Nie przegapcie tej szansy na wzbogacenie zajęć i rozwijanie pasji uczniów w fascynującej, zakodowanej krainie przygód!

Korzyści dla Uczniów

  • Rozwój kompetencji STEAM – uczniowie zyskają umiejętności z zakresu nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w sposób zintegrowany i praktyczny.
  • Kreatywne myślenie – realizacja zadań pobudzi wyobraźnię i twórcze podejście do rozwiązywania problemów.
  • Umiejętności kodowania – poprzez zabawę, dzieci nauczą się podstaw programowania, co rozwinie ich logiczne myślenie.
  • Praca w grupie – współpraca nad projektami pozwoli uczniom doskonalić umiejętności komunikacji i współdziałania w zespole.
  • Świadomość kulturowa – zadania związane z różnorodnymi świętami poszerzą wiedzę uczniów na temat różnych tradycji i zwyczajów.

Korzyści dla Nauczycieli:

  • Wsparcie dydaktyczne – otrzymacie gotowe do użycia materiały edukacyjne, co pozwoli na łatwiejsze i efektywniejsze prowadzenie zajęć.
  • Podniesienie kwalifikacji – dostęp do darmowych, certyfikowanych szkoleń pozwoli Wam na rozwój kompetencji w zakresie nowoczesnych metod nauczania, kodowania oraz tworzenia własnych materiałów.
  • Doświadczenie w pracy w modelu STEAM zdobywane pod okiem ekspertów.
  • Motywacja i zaangażowanie uczniów – ciekawa i innowacyjna forma zajęć zwiększy aktywność uczniów i ich zainteresowanie nauką.
  • Wsparcie od Ekipy Zosi – nie jesteście sami! Przez cały rok możecie liczyć na pomoc i wskazówki w realizacji zadań.

Dołączcie do projektu i wspólnie z nami odkryjcie niesamowite możliwości, jakie niesie ze sobą nauka poprzez zabawę!

A sami zobaczycie że STEAM –  to Super TEAM 😊

Uwaga! 

Nasz projekt spełnia aż 5 z 7 PRIORYTETÓW polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

Udział w naszym programie można zgłosić jako INNOWACJĘ PEDAGOGICZNĄ. Wystarczy zrealizować 10 zadań w ciągu roku szkolnego 2024/2025! Potrzebne dokumenty do zgłoszenia innowacji pedagogicznej znajdziesz: TUTAJ Pliki należy pobrać i uzupełnić samodzielnie.

Jak się zgłosić?
Wypełnij formularz – KLIKNIJ TUTAJ

Regulamin programu – KLIKNIJ TUTAJ

Plakat do pobrania

Masz dodatkowe pytania?
Wyślij wiadomość e-mail na adres: [email protected]

Z serdecznymi pozdrowieniami,
Zespół Projektu „Zakodowana Kraina Przygód Zosi”

Autorki projektu 

Natalia Glinka – Nauczycielka i pedagog specjalny w Miejskim Przedszkolu Nr 9 „Kubuś Puchatek” w Szczytnie, dodatkowo wolontariuszka w Świetlicy Środowiskowej „Dar Serca”, gdzie prowadzi zajęcia z kodowania z wykorzystaniem robota Zosia – mała nauczycielka. Pracuje z dziećmi metodą STEAM.

Karolina Dryńska – STEAM Masterka, ambasadorka programu “Zosia mała nauczycielka”. Zajmuje się projektowaniem doświadczeń edukacyjnych z wykorzystaniem nowych technologii. Pomaga wplatać w proces edukacyjny elementy kodowania, programowania, druku 3D i sztuki. Certyfikowany edukator i członek EASE (European Association of STEAM Educators).

Nauczycielki o naszych materiałach z programu:

  • Materiały dotarły. Muszę przyznać, że jestem zaskoczona przygotowanymi materiałami. Piękna grafika, ciekawe pomysły. Dziękuję. Wioletta Przybylska, nauczycielka
  • Od kiedy realizuje projekty z Zosią – małą nauczycielką jest jeden problem… dzieci nie chcą wychodzić z przedszkola do domu. Rodzice musza czekać godzinami w szatni. Natalia Glinka, nauczycielka i autorka Programu
  • Wasz program ma unikatowe materiały, które bardzo mi się podobają! Dziękuję za możliwość udziału w takim programie! Michaela Radu, nauczycielka