Wesprzyj

Projekt charytatywny

Chcemy przywrócić radość dzieciom z obszarów dotkniętych powodzią we wrześniu 2024r roku i zaprosić je do edukacyjnej przygody w projekcie “Przywróćmy dzieciom radość„. Projekt jest przeznaczony dla dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych.

Dzięki zabawie z ZOSIĄ, kolorowym, interaktywnym robotem, wyzwalamy u młodszych dzieci abstrakcyjne myślenie i kreatywność, jednocześnie budujemy podstawowe umiejętności pisania, czytania, liczenia oraz programowania i współpracy. Dzieci starsze rozwijają kreatywność i innowacyjne myślenie poprzez naukę budowy robotów, ich programowania oraz projektowania i druku 3D. Dzięki udziałowi w projekcie dzieciom z terenów popowodziowych dajemy również możliwość udziału w międzynarodowym programie CodeWeek.

Projekt “Przywróćmy dzieciom radość”, oparty jest na rządowym programie „Kto ty jesteś? – Polak mały” / Odkrywcy Świata STEAM oraz „Zakodowana Kraina przygód Zosi” , który jest objęty honorowym patronatem Minister Edukacji.

Nasza misja

Chcemy, aby każde dziecko – niezależnie od miejsca zamieszkania – miało dostęp do edukacji na najwyższym poziomie. 

O projekcie

W projekcie „Przywróćmy Dzieciom Radość” łączymy naukę z zabawą, wykorzystując innowacyjne narzędzia dydaktyczne. Kluczową rolę odgrywa Zosia Mała Nauczycielka, pierwszy interaktywny robot edukacyjny, mówiący pełnymi zdaniami, poprawną polszczyzną. Dzięki niej dzieci rozwijają:

  • Kreatywność: Poprzez interaktywne zadania i zabawy.
  • Kluczowe umiejętności bazowe: Pisanie, czytanie i liczenie.
  • Umiejętności współpracy: Praca w grupach i wspólne rozwiązywanie problemów.

Metodologia STEAM (nauki ścisłe, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka) została zaadaptowana w naszym projekcie, aby uczyć dzieci w sposób nowoczesny i dostosowany do ich potrzeb. Jednak wiele placówek wciąż ma trudności z wprowadzaniem takich metod ze względu na brak wiedzy, doświadczenia i wsparcia merytorycznego.

Zakodowana Kraina Przygód Zosi” to inicjatywa edukacyjna, która wystartowała we wrześniu 2024 roku. Do tej pory do projektu dołączyło ponad 1900 przedszkoli i szkół podstawowych. Chociaż początkowo był to projekt krajowy, zainteresowanie placówek polskich i polonijnych sprawiło, że przekształcił się w międzynarodowe przedsięwzięcie. Zauważamy jednak, że uczestnictwo placówek z małych miejscowości wciąż jest znikome. Naszym celem jest umożliwienie dzieciom z tych obszarów nie tylko uczestnictwa w programie, ale także zaistnienia na europejskiej scenie edukacyjnej – na przykład poprzez udział w European CodeWeek, prestiżowym święcie kodowania.

Odkrywcy Świata STEAM” to projekt skierowany do kadry przedszkolnej, gdyż misją fundacji EDUKO jest propagowanie i rozpowszechnianie edukacji interdyscyplinarnej już od najmłodszych lat. Przedszkola realizowały scenariusze zajęć STEAM-owych, które zostały stworzone przez nasze ekspertki wraz ze wszystkimi niezbędnymi pomocami dydaktycznymi, kartami pracy i obrazkami do druku. Scenariusze te były jednak tylko inspiracją i drogowskazem, ponieważ STEAM to zmienianie sposobu myślenia o edukacji, gdzie podążamy za dzieckiem i jego ciekawością, a nie sztywno trzymamy się instrukcji.

Dlaczego warto?

  • Rozwój dzieci: Pomagamy dzieciom zdobywać kompetencje przyszłości i przygotowujemy je do wymagań współczesnego świata.
  • Wsparcie nauczycieli: Dostarczamy narzędzia i szkolenia, aby kadra pedagogiczna mogła wprowadzać nowoczesne metody nauczania.
  • Promocja innowacyjności: Włączamy polskie przedszkola i szkoły w europejską społeczność edukacyjną, umożliwiając wymianę doświadczeń i współpracę.
  • Bezpłatne materiały: Wszystkie pomoce dydaktyczne i narzędzia edukacyjne są finansowane przez darczyńców i dostarczane bez żadnych kosztów dla placówek.

Dla kogo?

Zapraszamy do projektu przedszkola i szkoły podstawowe z terenów dotkniętych powodzią w 2024 roku. Zainteresowane jednostki prosimy o wypełnienie formularza online lub kontakt z koordynatorem: [email protected]

Zapraszamy również darczyńców zainteresowanych wsparciem projektu oraz wolontariuszy chcących zaangażować się w projekt.